Ieder jaar ontvang je enkele E-mails ter herinnering dat de verlenging van de domeinregistratie en/of het hostingpakket weer in zicht komt. Heb je in jouw account aangegeven dat je een domein of pakket niet meer wenst te verlengen dan staat dat in de eerste herinneringsmail vermeld. Je hebt dan nog de mogelijkheid om jouw keuze aan te passen. Een maand voor de vervaldatum, nadat de opzegtermijn is verstreken, wordt de factuur gemaakt. Daarna kun je niets meer wijzigen.
Na ontvangst van de betaling wordt je domeinnaam of hostingpakket verlengd.
Bij een openstaande factuur wordt je account na de uiterste betaaldatum 'opgeschort' en na de verloopdatum komt je account te vervallen. De domeinnaam komt dan in quarantine en de website komt op non-actief te staan. Je blijft wel betalingsplichtig.
Wil je geen risico lopen dat je domeinnaam in quarantine komt of vervalt?
Wens je de domeinnaam, met of zonder hostingpakket, sowieso te verlengen en wil je geen risico lopen dat je dit vergeet dan is het mogelijk om een kredietbedrag te storten in je account.
Heb je een tegoed staan dan wordt de factuur automatisch daarvan betaald en wordt je domeinnaam en/of hostingpakket automatisch verlengd met 1 jaar. Je ontvangt daarna een factuur voor je administratie met daarop de melding dat deze vanuit het krediet is betaald en kunt daarna eventueel weer je krediet aanvullen.
In je account kun je altijd zien hoeveel krediet je hebt staan.
Hoe voeg je geld toe aan het krediet?
Nadat je bent ingelogd in je account zie je in het hoofdmenu de tab "facturatie" staan. Klik hierop en kies "mijn krediet". Je ziet nu een scherm waarop alle kredietgegevens staan vermeld.
Je kunt het gewenste bedrag invullen (minimaal € 50,00 - maximaal € 500,00) en de gewenste betaalwijze kiezen en betalen via de button "Mijn krediet". Via de mail ontvang je een bevestiging en in je account staat het bedrag vermeld. Het krediet is nu toegevoegd.