Plaatsen van de website
De inhoud van de website die je plaatst moet voldoen aan de Nederlandse wetgeving.
Hacking-activiteiten of andere inbreuk op de servers van Domein-Direct en derden is niet toegestaan.
Het verzenden van grote hoeveelheden ongevraagde e-mail (spam) is niet toegestaan.
Bij overtreding van of melding van abuse wordt de site offline gezet.
We maken een backup van onze systemen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het activeren van de backup voor jouw website en email.
Dataverkeer Fair Use Policy
Domein-Direct hanteert geen technische beperking voor de toegestane hoeveelheid dataverkeer. Hiervoor geldt dat de gebruikte dataverkeer een wezenlijk onderdeel van de website dient te zijn (ter beoordeling van Domein-Direct). Bij forse overschrijdingen van het gemiddelde dataverkeer, doen wij een voorstel wat beter aansluit op je behoeften.
Wat is dataverkeer?
Dataverkeer hangt samen met de omvang en de populariteit van je website. De hoeveelheid dataverkeer is de totale hoeveelheid bestanden (in megabytes) die per maand van je website opgevraagd worden.
Een voorbeeld:
Een gemiddelde pagina van je website is 500 kb groot (inclusief plaatjes). Stel verder dat een gemiddelde bezoeker 5 pagina”s bezoekt. Je hebt 1000 website bezoekers per maand.
De website genereert dan 500 x 5 x 1000 = 2500.000 KB per maand, oftewel 2500 MB dataverkeer per maand.
Betaling en Overeenkomst
Domein-Direct werkt met real time registratie en geautomatiseerde opdrachtverwerking.
De betalingen worden online afgewikkeld door Mollie (met een keuze uit Ideal, Creditcard, Apple Pay, Bankoverschrijving, SOFORT Banking, Bancontact, KBC/CBC, Belfius Direct Net), via Paypal of directe Overboeking via uw bank.
Bij de betaalpagina ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Dit is jouw digitale handtekening van de overeenkomst.
De opdracht wordt direct verwerkt en actief na ontvangst van betaling. Overboekingen nemen minimaal 2 dagen in beslag voor verwerking.
Wie niet heeft verlengd is zijn domeinnaam, e-mail, website, server en aanvullende services kwijt.
Domein-Direct is ten gevolge van inflatie jaarlijks gerechtigd een prijsverhoging door te voeren gelijk aan het wijzigingspercentage in de voorafgaande facturatietermijn van de “Index Zakelijke en ICT Dienstverlening”. Deze indexering wordt jaarlijks gepubliceerd door het CBS.
Van elke transactie ontvang je een factuur via e-mail en je kunt deze ook later raadplegen via “Mijn Account”.
Verlengen en einde looptijd
Op de “Mijn Account” pagina vind je informatie over de looptijd van uw domeinnaam en de gekoppelde diensten. Je ontvangt voor het einde van de looptijd een e-mail m.b.t. de verlenging van de domeinnaam. Heb je aangegeven de domeinnaam niet te willen verlengen, dan zal de dienst 1 week voor het einde van de looptijd worden gestopt.
Opzeggen van een domeinnaam en hosting kan tot 1 maand voor het einde van de looptijd. Tussentijds opzeggen van een domeinnaam en hosting kan via “Mijn Account”. Alle overeenkomsten worden 5 dagen vooraf de vervaldatum gestopt en niet stilzwijgend verlengd als je “automatisch verlengen” hebt uitgeschakeld.
Binnen de quarantaineperiode van 40 dagen kun je jezelf nog bedenken en de domeinnaam herclaimen. Hieraan zijn extra kosten verbonden. De controle van je id wordt gedaan op basis van het e-mailadres dat gebruikt is bij de registratie van je domeinnaam. In geval van abuse of het niet voldoen aan de Nederlandse wetgeving zal het account tijdelijk worden bevroren en kun je geen acties ondernemen.
Verhuizen
Domeinnamen die met een actietarief zijn geregistreerd kunnen het eerste jaar niet worden wegverhuisd. Verhuizen van een domeinnaam kan 30 – 60 dagen na de registratiedatum en tot 1 maand vooraf de afloopdatum, daarbuiten verstrekken wij geen verhuiscodes. Verhuizen van je domeinnaam staat gelijk aan per direct opzeggen en de gekoppelde diensten zijn dan ook niet meer bereikbaar.
Anonieme domeinnamen (privacy protect) kunnen niet worden verhuisd, ze moeten eerst op naam worden gezet. Na deze wijziging kun je 60 dagen niet verhuizen. Domeinnamen die malware, virusinfecties, spam of abusemeldingen hebben gehad kunnen binnen de looptijd niet worden verhuisd.
Verplichting van de klant / opdrachtgever
Gegevens Actualisatie: De klant is verplicht haar gegevens volledig, correct en actueel te houden. Bij ID Protect / anonieme registratie worden deze gegevens niet gebruikt voor de registratie van een domeinnaam en/of diensten, maar vervangen door de bedrijfsgegevens van Anonieme Registratie.
Betalingsverplichting: De klant is verplicht de betaalverplichting te voldoen bij een bestelling of verlenging. Indien de klant deze verplichting niet nakomt, worden de domeinnamen in quarantaine geplaatst en wordt de hosting gestaakt. De kosten voor het heractiveren (uit quarantaine halen) en/of het terugzetten van een backup zijn voor rekening van de klant.
Akkoordverklaring: De klant verklaart zich akkoord met het verzoek tot een directe aanvraag/registratie van de domeinnaam en ziet af van het recht op ontbinding zodra de diensten zijn geleverd.
Systeeminrichting: De klant dient zijn systemen en programma’s zodanig in te richten dat de veiligheid en beschikbaarheid van de systemen van Domein-Direct niet worden gehinderd.
Meldplicht: DDos-aanvallen en hackpogingen dienen gemeld te worden bij support@domein-direct.nl.
Bij het niet nakomen van de Algemene Voorwaarden door de opdrachtgever is domein-direct.nl bevoegd zich het houderschap van de domeinnaam, met eventueel bijbehorende diensten, toe te eigenen.
Uitgebreide voorwaarden
Bekijk hier de Uitgebreide Algemene Voorwaarden
Gekoppelde voorwaarden
De volgende voorwaarden zijn gekoppeld aan de algemene voorwaarden:
Privacy policy